FN Blog / HotelHandicap / CSR és fogyatékos ügy – A jótettnek is lehet...
Nyomtatás Betűméret
CSR és fogyatékos ügy – A jótettnek is lehet marketing értéke 2011-05-06 23:00:10
Vajon mit tehetnének a felelősen gondolkodó cégvezetők, ha igazán akarnának segíteni megváltozott munkaképességű munkavállalóknak? Mi a jobb az adomány vagy a munkahelyteremtés rögös útja?

 

A héten olvastam egy cikket, melyben egy leendő szálloda marketing vezetője nyilatkozott arról, hogy mintegy 40 millió forintot fognak költeni kommunkácíóra, a megnyert pályázati forrásból. Ebből számítanak több vendégre a kezdeti időszakban. Mint mindig, most is azon gondolkoztam, vajon ha ezt a pénzt megváltozott munkaképességűek foglakoztatására terveznék költeni, akkor is lenne hírértéke? Abszurd lenne, azt mondani, hogy inkább ebből a pénzből teremtsen munkahelyet a környéken élő (fogyatékos) embereknek? Vagy még tovább menve, esetleg fektessen be az ő képzésükbe?  De nézzük mit is jelenet a CSR (Corporate Social responsibility), és hogy jön a képbe? A szó jelentése a vállaltok, cégek társadalmi felelősségvállalását jelenti lefordítva magyarra. Egyszerűbben azt jelenti, hogy az adott cég törődik környezetével, és az őt körülvevő közösséggel.  A gyakorlatban erre, jó példa egy finn telefongyártó cég, mely olyan telefont készített, melybe navigációs rendszer lett beépítve.  Ezáltal a látássérültek sokkal könnyebben tudtak közlekedni, és egy hatalmas, új piacot is sikerült megszereznie. Az USA-ban jelenleg kb. kétszer annyit költenek CSR-a, mint marketingre! De nem kell egy cégnek feltétlenül csak termékekben gondolkoznia, lehet ez egy szolgáltatás is akár! Olyan szolgáltatásokat vásárolnának, ahol fogyatékkal élő személyeket alkalmaznak. Ha kicsit tovább megyek, akkor azt sem gondolnám elképzelhetetlennek, hogy ezeket a speciális szolgáltatásokat, ha megveszem, kaphassak valamilyen kedvezményt. Netán esetleg a rehabilitációs hozzájárulás terhére? Milyen jó is lenne, ha megjelenne egy reklám, melyben egy fogyatékkal élő ezt mondaná:

Ennek a reklámnak a költségének egy részét, a munkahelyteremtésre költötte cégem! Ezért dolgozhatok én is itt!

 Vajon romlana egy cég megítélése, egy ilyen reklám után? Szinte biztosan nem!! Persze vannak mai is sokan, akik azt gondolják, a CSR nem több mint adományozás, melyet letudtunk és kész. Ennél azért többet jelent, egy olyan eszközt, ahol a „befektetés” hasznos a közösségszámára, és a „profit” sokkal jobban hasznosul. Kíváncsian várom, (várjuk) ezt a reklámot!


Cimkék:
2 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Lehet kicsit más? A hotel, ahol minden vendég egyformán kedves, a gondoskodás öt csillagos és ahol a munkavállalóknak van szükségük akadálymentesítésre.

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - HotelHandicap

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés