FN Blog / HotelHandicap / Láthatatlan vacsora
Nyomtatás Betűméret
Láthatatlan vacsora 2011-07-04 23:53:24
Hogyan segíthetünk, látássérült embertársainknak az étteremben? Mit igen, és mit ne tegyünk!

 Az étteremben való helyfoglalás már önmagában is számos kérdést vet fel, pl. milyen megvilágításra, van szükségük, mennyire szeretnének csendes sarokban vagy a bejárathoz közel helyet foglalni, stb. Mi látók, ezeket, a döntéseket, szinte pillanatok alatt meghozzuk! Házas emberként, pedig feleségünk képes ezt helyettünk, ennél sokkal rövidebb idő alatt eldönteni. De soha ne felejtsük ezt megkérdezni, hiszen alapvető gesztus, ami minden vendégnek jár. Látássérült asztalhoz való leültetése esetén, tegyük kezét a szék támlájára, és innentől már képesek önállóan helyet foglalni. Amennyiben a fogásokat, menüben rendelték meg, és azt a pincér szolgálja fel, csupán annyi a teendő elmondja, mit tett le az asztalra és mi van a tányéron. A tányér tartalmát az óra járásának megfelelően is le lehet írni, például 3 óránál, van a köret stb. Mindenképpen említsük meg a díszítést, hiszen nem mindig fogyasztható, és  biztosan mi sem örülnénk, ha egy karika citromot fogyasztanánk el akaratlanul. Talán a legcélszerűbb ebben az esetben, előre jelezni a konyha felé, hogy ne tegyenek rá díszítést. Fontos információ, hogy a hús milyen formában található meg a tányéron. Kis szeletekben, van e benne csont stb. Sokan boldogulnak a hús felvágásával, de fel is ajánlhatjuk ezt nekik. Az étlapról történő rendeléskor legyünk a vendégek segítségére, és olvassuk fel azt részükre. Lehetőleg először csak az ételeket, és utána azok tartalmát. Soha ne egyszerűsítsük le a választ, és hagyjunk időt a rendelés felvételére. Lehetőleg kerüljük, a hazánkban bevált „letámadós” rendelés felvételt. Hiszen mi látók sem tudunk azonnal dönteni. Szintén célszerű megkérdezni, hogy vizet szabad e tölteni, és ha igen akkor hova helyeztük a poharat. Talán sokan nem tudják, de az ivóvíz, kancsó, pohár kötelező kelléke az éttermi felszolgálásnak!  Svédasztalos étkezéskor, fogadáskor célszerű biztosítani egy kísérőt, aki segít az ételek felsorolásában és azok szedésében. Étkezés előtt kísérőnk, mondja el, mit találunk a svédasztalon. Különösen fizetéskor figyeljünk oda, hiszen látássérült vendégeink, a fémpénzt meg tudják különböztetni, a de a mai papírpénzt sajnos nem. Mondjuk hangosan el, milyen címletű pénzt vettünk át! A visszajáró pénzt, miután elmondtuk, milyen címleteket tartalmaz, adjuk vendégeink kezébe, hiszen azt ők is vissza tudják már rakni pénztárcájukba. Ilyenkor felajánlott segítség tapintatlanság és gyanakvást ébreszthet.

Remélem, e rövid kis tanácsokkal, segíthettem abban, hogy mi is tudjuk miként kell úgy segítenünk, hogy azzal ne bántsunk meg senkit!        


Cimkék:
24 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Lehet kicsit más? A hotel, ahol minden vendég egyformán kedves, a gondoskodás öt csillagos és ahol a munkavállalóknak van szükségük akadálymentesítésre.

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - HotelHandicap

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés