FN Blog / HotelHandicap / Fogyatékosság, mint marketing eszköz?
Nyomtatás Betűméret
Fogyatékosság, mint marketing eszköz? 2011-10-17 11:49:17
Vajon helyes etikailag, ha egy vállalkozás fogyatékkal élő munkavállalóit, marketing célokra használjuk? Vajon célcsoport lehet a fogyatékkal élő vásárló? Végezetül egy levél története..

Sokszor felmerül a kérdés, vajon etikus és elfogadható, ha fogyatékkal élőket, mint marketing eszközt felhasználjuk? Vajon lehet e őket is úgy tekinteni, mint egy „új” fajta eszközt az értékesítésben? Ezek a kérdések sokunkat foglakoztatnak, a mai gazdasági krízis idejében. Jómagam is munkám kezdeti idejében, mikor elkezdtem megváltozott munkaképességűeket, nagy számban alkalmazni, szembesültem ezzel a problémával. Mivel a szakirodalom, nem nagyon szolgált erre válasszal, leültem és megkérdeztem, a munkavállalókat, mi a véleményük? Hiszen elsődleges célom, nem az volt, hogy mások nyomorának oldalvízén jussak ingyen reklámhoz. Meglepetésemre, a legtöbb alkalmazott támogatta az ötletet. Hiszen, ha ezzel új munkahelyet teremthetünk, a régit megőrizzük, már sikeresek voltunk. Továbbá elmondásuk szerint, ha láthatják őket, nem eldugva, számukra ez jó lehetőség! Természetesen voltak olyanok is akik nem szívesen szerepeltek egymaguk, de mit tagjai a csapatnak örömmel vállalták, a felkérést. Tehát másodlagosan az a célom, hogy aktívan részt vegyenek a marketingtevékenységben sikeres volt. Továbbá mint jó példa, hozzájárulhattak ahhoz, hogy mások is elgondolkozhassanak alkalmazásukon! Szerencsére manapság más sok multinacionális cég hirdetéseiben feltűnnek a fogyatékkal élők. De ezek elsősorban egyelőre leginkább valamilyen támogatási vagy szociális programhoz kapcsolódnak. Részemről örömmel látnék egy reklámot, ahol egy kerekes székes alkalmazott mutatja be a terméket, amit használ! Biztos, hogy én is szívesebben választanám ezt a jövőben! De mennyünk kicsit messzebbre, merészebb területre. El tudnák képzelni, hogy mondjuk, ez egyik „reality show” (valóvilág stb.) tagjai egy hetet együtt élnek fogyatékos emberekkel? Vajon ennek is lenne sikere? Szerintem sokkal több, mint gondolnánk! Persze ehhez meg kell látni az üzletet! Mint a Nokia tette ezt, mikor elkészítette a látássérültek részére speciális szoftverét, és először integrált a látássérültek által használt telefonjaiba „beszélő” GPS navigációt! Mintegy 10 000 vásárlót nyert napok alatt, nem is beszélve a cég pozitív megítéléséről. De említhetnénk a turizmus és a szállodákat is, ahol a fogyatékkal élő vendégek, a márkához leghűségesebb vásárlók! Szerencsére azért sok pozitív példa megjelenítése köthető azon újságírók munkájához, akik önzetlenül segítve állnak ezen ötletek mögé, külön köszönet nekik! Ebben a fn.hu mindig is élenjáró volt, ami különösen jóleső sokak számára! De vajon mit szólnak a szülők, család ahhoz, ha feltűnik szerettük a médiában? Had idézzek egy rövid levelet zárásképpen:

 

Kedves …!

 

Nagy örömmel olvastuk …. cégükről megjelent cikket, mely fiunk nyilatkozatát és fényképét is bemutatta. Nagyon büszkék voltunk arra, hogy eddig haszontalan emberként eldugva szociális foglalkoztatókban dolgozó fiunk, önbecsülését visszakaphattuk! Büszkén mutatjuk a cikket rokonaiknak ismerőseiknek! Külön gratuláció a cikk irójának!

 

Köszönettel:

 

… család                       


Cimkék:
3 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Lehet kicsit más? A hotel, ahol minden vendég egyformán kedves, a gondoskodás öt csillagos és ahol a munkavállalóknak van szükségük akadálymentesítésre.

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - HotelHandicap

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés